Otthon, édes otthon

Ne ugorjunk előre, a kórházból haza is kell jönni. Egy egyszerű nadrág felvétel is hosszú percekbe telik, nem beszélve a zokni húzásról és a cipő felvételről. A kocsiba beülés is kisebb mérnöki tervezést igényel. Egy szóval meg kell küzdeni mindenért, vagy megizzadni inkább.

Az alábbiak beszerzését, előkészitését javasolom:

1. fagyasztott borsó, jégzselé, vagy bármi ezzel egyenértékű;

2. nagy párna, lehetőleg kemény;

3. kis szék, hokedli, vödör;

4. fájdalom csillapitó;

Mivel úgy hozta a sors, hogy totál egyedül vagyok itthon, segitség nélkül, igy ki merem jelenteni, hogy ezekkel túl lehet élni a nehezét. Na nem sajnáltatni akarom magam, mert, ha mennem kell valahova a barátok segitenek, csak közlöm, hogy van élet a halál után. Nem kell hattyúk halálát játszani, egyedül is meg tudsz csinálni elég sok mindent, csak adj időt magadnak.

Az egyik legnagyobb félelmem a WC-re ülés volt, na meg a mosakodás. Az előbbihez tanácsolom a 3. pontot, azért, hogy nyújtva tudd tartani a lábad "glettelés" közben. Nyomorult egy helyzet, de bele lehet jönni és egy hétig sem fog tartani. A mosdásból is le kell adni. Én ráültem a kád szélére, vizes szivacs, tusfürdős szivacs, törölköző, hajrá. Rossz volt emiatt a közérzetem, de tudtam, hogy alig pár nap múlva varratszedés, és lehet fürdeni, ahogy belefér.

A 2. pont a pihentetés miatt kell, és alvás közben is fel kell polcolni a lábad. Lehet emberkedni, meg lazáskodni, hogy neked az nem kell, de meg fogod bánni, jó lesz az a párna. Ahogy azt is kitapasztalod, hogy milyen pozicióban kényelmes az alátámasztás. 

Az 1. és 4. pont lehet neked nem fog kelleni. Én minden egyes lábra állás után 2-3 percig olyan fájdalommal küzdöttem, hogy néha azt hittem, elsirom magam. Volt már arcüreg gyulladásod? Van az az érzés, amikor mozditod a fejed, és érzed, hogy az a taknyos gennyes cucc ide - oda hömpölyög a fejedben, és közben szééééét fesziti az arcod. Na itt is ez van, gondolom a gravitációnak köszönhetően a sok trutyi megindul a térdem felé, és az nem kellemes. Nagyon nem. Habár a fájdalom csillapitot inkább alvás előttre ütemeztem, a jegelés a legjobb módszer. Nagyon sokmindent megold.

Apropó, gyógytorna. 3 nappal a műtét után egyszerűen fogalmazva KÖZÖM NINCS a műtött lábam megemeléséhez. Semmilyen szinten. Nem megy, de nem is érdekel most. Fáj, feszit, gyenge, nem erőltetem. 

Ja, mégvalami. Nem tudom van - e hobbid, amit fekvőbetegként csinálhatsz, de valamit találj ki, mert iszonyat unalmas a semmit tevés. 

Következő bejegyzésem a műtét utáni egy heti távlatból szemlélt fejlődésről fog szólni.